Fjärtil kom, Fjärtil gick.

Ännu en jul är snart till ända. Firade dan före dopparedagen i Turingen, och hela huset invaderades med Ångebor och Brunflobor. Åt såklart för mycket lax, så julkoman satt i några timmar. Sen kom 2 nissar, varav ena hette Fjärtil. De delade ut julklappar, och lille Valter var inte alls blyg som han var förra året. Runt 12tiden drog singstar igång, och jag och Nellie vann med hästlängder mot Annie och Robin.
Igår styrde kosan mot Klövsjö, och upptäckte då att 2 aquatini spruckit i bilen, kewl. På självaste dopparedan slog jag min första vurp. Åkte sen till farmor och farfar och blev feta. Somnade sedan framför TV:n.
Imorse blev det julgröt, och den årliga julplumpen med kusinerna gick av stappeln. Jag ledde stort första halvan, men på slutet raserades allt. För att citera pappa: "Du föll som i graustein pa slute".
Nu laddas det för en kväll på skalet, där jag och Ellinoran ska skaka rövva :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0