Farbror Blå.

Jag har en rädsla. Jag är skiträdd för poliser. När jag ser en polis är jag helt säker på att de ska brotta ner mig, sätta handklovar på mig och säga "du är anhållen". Och jag som är en snäll och laglydig flicka.
Hursomhelst var jag på väg till Ica för att inhandla min dagliga mjölkdos, samt en bit mat. Halvvägs dit ser jag två uniformerade män. En av dem ser ut att komma emot mig, jag rätar på ryggen, går så rakt jag kan och sätter på mig den oskyldiga looken. Han går fortfarande emot mig, shit! Min puls har ökat till det dubbla. Då kom jag på den smarta idén att låtsas att det ringer på telefonen. Japp, jag tar upp mobilen, och tappar den såklart. Nu måste jag se hur misstänkt ut som helst. Precis när jag tror att de ska bura in mig i en cell, och endast föda mig med vatten och bröd svänger Farbror Blå av och går mot en tant som för mig inte varit synlig förrän nu. En mycket glad tant, man skulle kunna påstå att hon svävade på rosa moln. Ilade därifrån, men lyckades höra att hon skulle på provtagning.
Köpte min mjölk och lugnade ned mig en del innan man knatade bort mot Ängesvägen igen.

Heipa.

image23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0