Fjollträsk i mitt hjärta?

På väg hem från huvudstaden. Smidigt med internet på tågen, så man kan döda lite tid. Just sett på Boat Trip, den var rätt rolig.

I fredags var det att åka direkt  från jobbet till Ånge, där jag, Jens, Annie och Nellie hoppade på 06.50, Mammet åkte med från Sundsvall. Lyckades sova nästan hela vägen, skönt och välbehövligt. Väl i Sthlm tog vi pendeln till Sollentuna till Linda, Love och lilla Svea. Sen till Upplands Motor för att kolla in "farbrors" nya, flashiga jobb. Tillbaka till Sollentuna, väntade på Kajsa och hennes pojkvän Mattias, sen mot Hagsätra tror jag det hette. Drack lite alkohol och ställde oss iordning innan vi åkte till en kompis till Kajsa. Bestämde oss framåt natten att dra ut en sväng. Gick på en klubb vid Drottninggatan och festade vidare. Då bartendern var en stor beundrare av min mamma (?) blev kvällen nästan pinsamt billig. När vi sen skulle hem fick Kajsa för sig att vara lite kaxig mot polisen som var ute på spaning, och det hela höll på att sluta med att hon inte fick följa med hem. Men efter lite tindrande med ögonen veknade konstaplarna, och vi fick gå vidare. Mötte upp Mattias och Elias, och efter en korv bar det av hem till Kajsa,

Lördagen började med iordningställande, och sen tränga in oss i Mattias lilla golf, mot Sollentuna igen. Namngivningsceremonin, som det så fint kallas, var trevlig. Svea Matilda Florgård blev namnet på lilltösen. När allt var klart somnade man i det lilla gästrummet vi fått låna för helgen. Mot kvällningen var det dags för mat, filéoscar med strips, mums :P

Idag har vi vart ut till Fisksätra och hälsat på, där det bjöds på våfflor och hemmagjord nyponsoppa. Tåget gick 16.30 från stationen.

Varje gång jag kommer till Sthlm kan jag inte låta bli att förundras över alla dessa stressade människor. Hur orkar man vara sådär stressad? Och sen var det det här med hyfs. Är man kille i Sthlm så verkar det som man får kommentera vad man vill på en tjej, utan att man ska bry sig. Jag tycker inte att det är okej, men vad är väl jag annat än en lantlolla?

Nae, det ska bli skönt att komma hem till Norrland, där jag kan vara mig själv för en stund! :)



Då uppkopplingen till internet inte är den bästa här på tåget kommer bilder till veckan, kanske kanske ikväll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0