Alltid är det något.

Pärlan gick ju som bekant sönder i fredags. Felet troddes vara utslitna kol till generatorn, och det skulle gå på runt 400 med arbete och allt. Fine tänkte jag, det var ju inte så farligt. Snällaste Tobbe var hit och skruvade loss generatorn och tog med den till nån verkstad i Optand. Men självklart ska det inte gå så smärtfritt som jag trodde, nehejdå! Hela generatorn var helt slut, och det skulle kosta lika mycket att laga den som att köpa en ny. 1500, tack och hej. Jag som varit duktig och sparat massa tusingar till Sundsvallstrippen i helgen, nu känns allt som förgäves nästan. Och det som känns jävligast är att detta felet kan bero på att min stereo är felkopplad, dvs att generatorn kortslutits eller nåt sånt, och därför gått sönder. Och batteriet jag köpte i december kanske det inte alls var något fel på. Alltså har jag kanske lagt ut över 2500 på något som kunde förhindrats om någon annan kopplat i stereon. Sweet.

Nu sitter jag och David vid varsin dator och väntar ut varandra. Ingen av oss som orkar laga mat, haha! Men nu kanske han gav upp David, han är i frysen och gräver minsann. Victory!


Kommentarer
Postat av: Teddan

Tjej som kan något om motorer ser jag. De är ballt!

Har du Humor?
Kolla då in
www.teddan.blogg.se

2008-04-09 @ 23:19:15
URL: http://teddan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0