Mitt nya liv.

Igår började mitt nya nyttigare liv. Det innebär att inte äta skräpmat på veckorna, sluta röka och börja träna. Skräpmaten tror jag inte blir så svårt, är faktiskt nästan aldrig sugen på det längre. Sluta röka, eller iaf dra ner till feströkning börjar idag. Tänkte ta upp kontakten med min gode vän snuff igen efter 8 månader. Jag vet, det är 2 onda ting, men att förstöra läppen istället för lungorna måste vara bättre, och så slipper man springa ut hela tiden på jobbet. Sen var det ju det här med träning. Har power-walkat och joggat, men tycker det är sjukt tråkigt faktiskt. Så nu väntar jag på att Jocks ska öppna här i knutarna, för det känner jag min riktigt pepp inför!
Har också dragit ner ordentligt på kolhydraterna, och äter nu tomater till de mesta istället. Japp, tomater är alltså min nya last! Mmm :)


Kommentarer
Postat av: Ida-Pida

Keep up the good work Sophy!

Tänk om en annan också kunde ha den där självdiciplinen . . . försöker intala mig själv att det blir bättre bara vi fått i ordning lägenheten ordentligt och Pelles semester är slut så han ska ha matlådor igen ;p (önsketänkande tror jag det där kallas). Puss!

2008-08-05 @ 16:24:30
URL: http://iidaa87.blogg.se/
Postat av: Elles mamma

Du vet väl att det är mycket kolhydrater i tomater oxå, faktiskt ingen bra grönsak (röd sak)om man ska ha några åsikter!

2008-08-06 @ 08:47:15
Postat av: Ingela

Jag gör vågen för dig! Men jag håller med om att jogging är astråkigt. Jag lånade grannens hund till mina promenader och då blev det faktiskt bra mycket trevligare. Jag gick längre och raskare också på kuppen.

Lycka till nu, hurtbulle!

2008-08-06 @ 20:01:13
URL: http://ingelameandnow.blogg.se/
Postat av: Robin

gör som jag och skaffa månadskort på gym, då är man oekonomisk om man inte tränar. plus att man har sällskap under träningen :)

2008-08-12 @ 20:38:58
URL: http://favoritrobert.blogg.se/
Postat av: emily

men så häftigt endå, att du tänkte på just den! Den är himla härlig, snudden på helt fantastisk faktiskt.



Föresten, borde också lägga ned de där med "feströkning" som endå övergår till "dagen innan fest rökning" & "Dagen efter fest rökning". Hua, självdisiplin!

2008-08-14 @ 12:12:06
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0