Hey stupid.

Den sista april blir jag arbetslös, såvida jag inte hittar ett annat jobb. Ingen fara säger herr S. Nyström, det där löser sig. Men hur i sjuttsicken ska det lösa sig när jag för mitt liv inte kan formulera ihop ett vettigt cv? Tror ni pamparna nere i Sthlm lyfter på ögonbrynen när de läser mitt högst personliga brev? "Hej, Sophie heter jag och är snäll, glad och typ bra på allt!" Funkar sickert, jadå.

Nu, efter att ha gått från 3-skift till 2 och jobbat så i en vecka, blir jag tillfrågad om jag vill jobba ständig natt i 2 månader. Självklart svarar jag, och dollartecken rullar i ögongloberna när jag tänker på de extra tusingarna. Men sen slås min gladhet ned, när jag kommer ihåg att jag är en tvättäkta slösamaja, som knappast kommer använda de där tusingarna till något bra. Well well, pengar är alltid bra att ha, och det ska bli skönt att va sin egen chef då det inte finns nån arbetsledare på natten. Den sprojlans nya massagestolen för 56 000 riksdaler kommer nog få min påhälsning minst en gång per natt.

Då det inte funkat till hundra med min och Davids städning här på krondikesvägen, föreslog karln att vi ska diska en gång per dag, varannan dag. Det tror jag faktiskt kommer funka bra. Sen beslutades också att i en månad ska jag bestämma när vi ska städa, och David måste lyda mig. När månaden är slut byter vi plats. Ska bli riktigt spännande att se vilken månad det ser bäst ut här hemma :)


Nu ska en pömsig madame sova, minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0