Lite tisdagsgnäll.

Okej. Jag måste verkligen sluta vara så förbannat godtrogen. Skulle släppa in Zilva en sväng eftersom det är så kallt ute. Tänker att hon inte behöver koppel, hon kommer ju springa direkt till dörren nu när det är så kallt?

Nej. Hon springer iväg all världens väg. Jag flåsandes efter. Hon springer runt mig och jag lockar och visslar. En annan hund dyker upp och ett dogfight brakar lös. Den lilla hunden liknar en bulldog och går på som en ångvält. Jag lyckas koppla Zilva, men den lilla ettriga hunden ger sig inte. Där står jag hjälplös och försöker fäkta bort den lilla i vad som kändes som en evighet innan ägaren kom och kopplade hunden.

-28 joggandes, skrikandes och fäktandes i en timma. Roligare kan man ha en tisdagsförmiddag.


Och ja. Jag tycker väldigt synd om mig själv och mina kalla tår just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0