I-rony.

Sitter här och diggar Sophia Somajo, riktigt skön låt de där.. Har nyss byggt ihop 1 av 3 garderober, svårare än man kan tro, trots att man håller på med skiten vareviga dag.

Cred som fan till Ellinoret som pimpat bloggen - jag är beyond nöjd! Tacktacktack raring!

Igår firades mamma med släkten här hemma.. Massa god mat och dryck. Trevlig kväll i det stora hela! Avslutade kvällen med 2 partier "Med Andra Ord", som jag älskar det spelet. Det blev inte direkt tråkigare när min 83-åriga mormor skulle vara med. Sällan har jag skrattat så mycket! Här följer några exempel på hennes klockrena kommentarer!
- Mormor ska förklara ett ord, men ser inte riktigt vad det står.. Efter cirka 30 sekunders kikande utbrister hon : "Nämen, det står ju kondom" och brister sen ut i ett fnitter som inte är av denna värld!
- Mamma ska förklara Jordanien för mormor, men då mormor inte är så väldigt allmänbildad delar hon upp ordet och ska först förklara jord. Hon förklarar : "Som vi bor på, inte solen", varpå mormor tvärsäkert svarar : "Månen!".
- Mamma ska förklara Byfåne för mormor och hon börjar förklara ordet by : "Som vi bor i, som är litet" och mormors svar blir "Skithuset!". Jag har ingen aning om vad hon tänkte med där..
- Mormor ska förklara ett ord och säger: "Väldigt nära släkting." och mamma gissar: "Mamma, pappa, barn, syster, bror." Mormor säger: "Ännu närmre släkting", och mamma funderar vad som kan vara ännu närmre än det hon sagt. Tiden tar slut, och mormor är arg för att mamma inte kom på vad det var. "Det var ju farmor fattar du väl!" säger hon.. Ännu en gång har jag inte en aning om vad hon tänkte..

Kommentarer
Postat av: ämli

HAHA farmor, vilken stjärna xD

synd att vi var tvungen att åka bara :/

2009-02-02 @ 00:49:29
Postat av: Anonym

Som mamma skulle ha sagt man måste ju säga nåt annars så får man ju inte skratta

Kram igen från mamma

2009-02-03 @ 15:19:37
Postat av: Anonym



Glömde ordet roligt mellan nåt o annars

Kram igen

2009-02-03 @ 15:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0