Det här med matlagning.

Jag tycker att det är ganska kul att laga mat, det gör jag. Men att laga endast till sig själv är fasen dötrist. Man vill ju höra att man lyckats, att maten är god liksom. Därför blir det ofta så att jag äter hos mamma, eller kokar nudlar (hej gymnasietid!). I-alla-fulla-fall så fick jag lite lust att laga mat i tisdags, baconsås såklart. Allt gick bra och jag kände mig duktig där mellan kastruller och stekpannor. Ända tills jag ska pressa ned vitlök. Med en kamprad-press. Vad händer? Jo, den pressade vitlöken kommer ut från fel håll och hamnar i vänstra ögat, på pannan och i håret. Tack IKEA.

Nästa dag står pizza på menyn. Och vad händer då? Jag lägger översidan av handen på ett kokhett galler - tre finfina brännsår. Summan av kardemumman - jag ska inte laga mat. Gudarna vill att jag ska fortsätta snylta hos mamma och köra drive in.


Annars så tycker jag att det är himla trevligt att bli väckt klockan 5 på morgonen av en felringning. När jag blir pensionär ska jag sova till minst 1. Bara för att man kan!

Kommentarer
Postat av: mira

Men på måndag får du ju laga mat till mej! =)

2010-04-10 @ 08:51:42
URL: http://perhede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0