We do speak jamska.

Jag tycker ju själv att jag inte har någon dialekt alls. Möjligtvis att man säger något ord på Klövsjömål här och där, och möjligtvis att man börjat säga "jöö" istället för göra nu när man bott i klyktattsland ett tag. Men annars så pratar jag väl ändå "rikssvenska"? Så låter det iaf i mina öron. Men blir lika förvånad någon resenär kommer fram och frågar vart i Norrland man är ifrån. Fascinerande det där att det hörs så väl för andra, men inte för en själv.

Men guuu va ja sarvar.



Om några timmar blir det andra stockholmssvängen utav tre denna vecka. Men imorgon folks, då drar jag och linköpingskollegan på eastern och blir feta. Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0