100 000, tack.

Lägenheten var fin. Inte lika mysig som sidsjövägen, men den går nog att få till riktigt härlig den med. Men, jag kan ju för fan inte bestämma mig. Så jag skriver en för- och nackdelslista om varje stad.


Östersund

+ Nära till jobbet.

+ Östersund på sommaren är väl helt fantastiskt!

+ Riktigt bra läge på lägenheten, billig och lagom storlek.

+ Nellie börjar gymnasiet till hösten.

+ Ellinor är närmre.

- Jag trivs inte riktigt i Östersund längre. Vilken är ett riktigt stort minus.


Sundsvall 

+ Har träffat och lärt känna en hel hög med fantastiska människor.

+ Det luktar inte så illa i stinktown trots allt.

+ Trivs riktigt bra i lägenheten.

+ Mamma bor här = mat!

- Att det tar minst 4 timmar att ta sig till och från jobbet.


Slutsatsen är alltså; trivas, eller pendla sjukt långt till jobbet? Båda skålarna väger liksom lika mycket, och jag vet varken ut eller in. Känner redan nu hur det tär att pendla framochtillbaka, men samtidigt behöver jag en nystart. Åh, jag gillar verkligen inte att fatta beslut!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag röstar Sundsvall. Varför inte börja på en ny kula? Och du kan alltid komma hem igen, här stängs inga dörrar.

2010-01-11 @ 17:39:34
Postat av: Elle

Du kan även få en nystart i Östersund Sophie. Tror du intalar dig själv mycket att du inte trivs där faktiskt. Du kommer att träffa nytt folk där med.

Dessutom kommer du typ aldrig få någon fritid om du ska pendla! Jobbar du från 06 på morgonen, måste du i princip kliva upp 02.30. Tror inte man klarar av det särskillt länge. Men du ska förståss göra precis som du känner, men jag är mer än lycklig om du bosätter dig i Östersund!

2010-01-11 @ 22:32:53
URL: http://elliiicious.blogg.se/
Postat av: Britt-Louise

Mamma = Mat, tänk att detta fenomen aldrig går över!

2010-01-12 @ 07:30:28
URL: http://brittalovisa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det är ju alltid en fördel med att mamma lagar mat. Men det du då drar in på matkostnader går istället till bensinen för att pendla (om du nu kör bilen). Billig mat går att hitta i affären, men inte billig bensin...



Bara ett argument! =P

2010-01-12 @ 19:32:10
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0