Poetry.

Igår var jag och Orgmets ut och tog några öl (döm mig inte, för min helg är mitt i veckan). Vi tjötade, jämförde tågupplevelser och diskuterade överförfriskade människor. Vi skrattade, halkade och kommenterade karaokeprestationer. Drog upp till Haga och spelade Call of Duty samtidigt som vi snackade med Pirre från Karlstad via headset.
När klockan började ticka iväg way to much begav jag mig ut i snöovädret. Ringde taxi som upplyste mig om att alla Sundsvalls taxibilar kört fast (?). Var bara till att knata med snö nästan upp till knäna. Under promenaden fick jag en känsla och tankarna flög iväg en stund. När jag sedan kom hem efter 45 minuter satte jag mig vid datorn och skrev ned något som skulle kunna liknas vid en dikt. Vafan hände egentligen? Grejen är att den blev rätt bra. Någon dag kanske jag slänger upp den här.

Babbelbabbel. Jag är trött.


"Och där står jag. I ett kaos av snö och andas."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0