Making conversation.

Var nyss ned på min närbutik Frendo. Gulligt litet ställe med underbar personal och billigt godis. Tvätt- och sköljmedel skulle inhandlas till dagens tvättstuga. Ställer upp medlen på disken, och konversationen lyder som följer;

Frendogubbe: Jasså, var det du som åkte på att tvätta idag?
Jag: Ehm, mmm.
Frendogubbe: Du får lära killen att tvätta.
Jag: Mmm, hehe.
Frendogubbe: Eller så får du lära dig att fuska när ni drar lott?
Jag: Ja, får nog göra det, hehe.

Nu orkade jag ju inte förklara för den lille rare mannen att jag är singel. Men jag undrar bara varför han drar slutsatsen att jag har karl? En nöt att knäcka, minsann.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ta det som en komplimang, han drog slutsatsen att "en sån goding kan ju inte vara singel". ;) kanske bäst att du inte säger nåt, då får du ett Frendo-biträde på halsen.

2010-03-16 @ 11:42:14
URL: http://ingelameandnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0